O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

sobota, 22 listopada 2014

Śledzie w sosie śmietanowo-czosnkowym z chili.


Ktoś tu , albo ma ułańską fantazję, albo nierówno pod "sufitem".
To może byc mieszanka wybuchowa !!!

No to zobaczymyyy !!!


  • Śledzie a'la Matias solone  1kg
  • Śmietana 18% 200 g ( wziąłem niecały kubek )
  • Majonez 2-3 łyżki
  • Mleko 50 ml ( bo nie miałem akurat jogurtu naturalnego )
  • Czosnek - ok. 5 ząbków ,ale wiecie : jak kto lubi może dac i 10szt.
  • Cebula 2 szt (średnie )
  • Przyprawa chili cayenne , a sypnęło mi się tak z pół łyżeczki ( chciałem mniej , ale.... będzie niespodzianka dla oczu :))))) - Wyjdą z orbit ? Czy nie wyjdą ? )
  • Pieprz ziołowy - pół łyżeczki ( mamy przecież już chili , hihi. )
  • A w porywie ułańskiej fantazji dodałem też łyżeczkę przyprawy do sosu Tzatziki.


No to co ? Mieszamy ?


  1. Ponieważ mamy śledzie solone więc dzisiaj pół dnia moczyłem je w wodzie zmieniając ją kilka razy ( dokładnie ze 3 )
  2. Śledzie pokroiłem na mniejsze kawałki ,coby nie było problemu z wkładaniem ich do paszczy. 
  3. Obraną cebule drobno skroiłem i dodałem do śledzi
  4. Czosnek , no tak znowu gdzieś poniesło wyciskacz do czosnku, no to ręczna robota mnie czeka , więc posiekałem go najdrobniej jak się dało, a potem zmiażdżyłem widelcem na miazgę, i jakoś poszło. 
  5. Jak czosnek zmiażdżony to można sos robic.
  6. Do kubka 300 ml  dałem tak 4/5 kubka śmietany 200g, do tego dodałem wspomniany czosnek, 3 łyżki majonezu,sos wydawał mi się gęsty, można go było zostawic takim, ale mnie poniosło i rozrzedziłem mlekiem ( ok 50ml), do tego reszta przypraw ,  gotowy sosik.
  7. Pozostało wymieszac ze śledziami i kosztowac ....... hm, jakby trochę mało kwaśne, myślałem o dodaniu octu , ale na razie nieeee. Może jutro dodam pokrojone drobno ogórki kiszone, a śledzie przegryzą się z sosikiem w lodówce i nabiorą lekko smaku. Nooo,  chili trochę daje, daje , mhhmmm - dobry pomysł , dobry. Zobaczymy co jutro rodzina na to ,hihi, nie mają pojęcia o chili.
Smacznego !

Brak komentarzy: