O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

wtorek, 2 grudnia 2014

Śledzie pikantne, w sosie cebulowo-śmietanowo-majonezowym.


Co mnie tak na te śledzie ostatnio bierze ?
Pewnie sezon jesienno-zimowy nastraja mnie tak. Niedźwiedzie przed zimą polują na łososie. A nam ostał się jeno Śledź.

Zaczynamy jak poprzednio :




  • Śledzie a'la Matias solone  1kg( wcześniej moczone w wodzie, żeby usunąc nadmiar soli)
  • Cebula - tutaj dałem więcej - 4 średnie cebule
  • Śmietana 18% - 3 spore łyżki
  • Majonez 2 spore łyżki
  • Znowu nie mam jogurtu, ale jest mleczko do kawy zagęszczone 7% (trzeba sobie radzic)
  • Pieprz czarny - pół łyżeczki
  • Pieprz ziołowy - pół łyżeczki
  • chili cayenne ( spodobało mi się to chili w śledziach :) ) - również około pół łyżeczki.
  • ocet winny 4-5 łyżek ( zwykłym musiałem odkamieniac zlew i teraz brakło :)  )


    1. Śledzie solone moczymy w czystej wodzie w celu usunięcia nadmiaru soli, wodę zmieniamy kilkakrotnie, kosztujemy śledzie po każdej zmianie wody aby określi opymalny stopień zasolenia - kompletnie bez soli będą jałowe, bez smaku. Śledzie kroimy na mniejsze kawałki.
    2. Cebule kroimy na drobne kawałki i mieszamy ze śledziami ( tym razem dałem więcej cebuli - zdecydowanie dobry pomysł.)
    3. Dodałem 3 łyżki śmietany , 2 łyżki majonezu , wymieszałem ze śledziami. Ponieważ całośc wydawała się zdecywanie za gęsta - dolewałem po trochu mleczka zagęszczonego 7% aż do otrzymania optymalnej (moim zdaniem ) konsystencji sosu.
    4. Następnie dodałem przyprawy. Wszystkie ostre, więc polecałbym dodawanie przypraw tak na dwa razy, ponieważ każdy ma inną tolerancję na pieprz cayene. Po wymiaszaniu i skosztowaniu podejmujemy decyzję o ewentualnym dodaniu przypraw.
    5. Na sam koniec rozpocząłem regulowanie kwasowości całości octem winnym dodając po 1 łyżce , mieszjąc i kosztując - dobrałem najbardziej pasującą mi kwaskowatośc potrawy.
    Ha !  Rodzina zakochała się w pikantnych śledziach .

    ZDECYDOWANIE POLECAM !!!


    Brak komentarzy: