O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

wtorek, 5 czerwca 2012

Królik w musztardzie.


No i doczekał się królik musztardy.
Czytałem kiedys przepis na królika w musztardzie i od tamtej pory korciło mnie go przyrządzić , ale wrodzone lenistwo ...... .
Hm wrodzone ? Ktoś mógłby się obrazić o to wrodzone, ale na szczęscie nie czyta blogów kulinarnych.
Nieważne jakie , ale nie pozwoliło mi zmusić się do gotowania, zresztą nie było "sezonu" na królika.
Koniec końców JEST.

Skład :

  • bez królika to się chyba nie obejdzie
  • musztarda , najlepiej francuska z gorczycą , ale wiecie na bezrybiu i rak ryba.
  • czosnek
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz , przyprawa kucharek lub inna Potravka.
  • kostka bulionu ( lub pół )
  • olej
przepis :

Królika myjemy, dzielimy na części
i marynujemy w marynacie z oleju, musztardy, czosnku,  ziół , przyprawy Kucharek , ew. sól, pieprz do smaku.

Zostawiamy go w marynacie na dobę.
(najlepiej na dobę , ale jak się spieszy ..... to wiecie , można krócej, ale po co ? )

Następnie obsmażamy wszystkie części w oleju , no właściwie to chyba teraz można zrobić takie kontrolowane przypalenie królika, mój się właśnie niechcący delikatnie przypalił, ale

wyszło mu to na dobre, bo dostał fajnego kolorku a i sosik był smaczniejszy przez to.

Po podsmażeniu , rozpuszczamy kostkę bulionu w szklance wody , 
podlewamy królika i dusimy pod
przykryciem do 2 godzin.

Kiedy jest  miękki podajemy :

z warzywami, sałatą , kapustą , lub
buraczkami.
Wersja light - bez ziemniaków , ale
królik raczej lubi ziemniaczki.



Jak są ziemniaczki , wtedy można w pełni docenić i wykorzystać 
wspaniały sos musztardowy , który
się nam utworzył.
(nadmienię , że ni był zabielany śmietaną i zagęszczany mąką , i był naprawdę wyśmienity ,

 ale jak kto lubi to niech sobie zabieli )

SMACZNEGO !!


Brak komentarzy: