O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

poniedziałek, 28 maja 2012

Piersi z kurczaka ze szparagami. Lekko, szybko, smacznie


Wiosna ,
a jak wiosna to zawsze gdzieś z tyłu głowy mamy na myśli  odchudzanie, najpierw DUŻE , potem średnie
potem mniejsze, na koniec może chociaż ociupinkę.

Później nazywamy to kompromisem pomiędzy dobrym jedzeniem , a odchudzaniem , no bo odchudzanie to nie może być dobrego jedzenia , bo tego zawsze się zje DUŻO.

Ja zaczynam próbować, wywalam z MENU ziemniaki , no tak - a co ja prosię do tuczenia ?

Danie szybkie , pyszne i smaczne ( i w moim mniemaniu LEKKIE ).

Skład :

  • piersi z kurczaka
  • szparagi
  • olej do smażenia
  • przyprawy  np. do kurczaka , lub najprościej : czosnek , sól i pieprz.
Marynuję piersi kurczaka w marynacie : ja robię : olej , czosnek, papryka czerwona chili, sól i pieprz.
jak mamy czas to niech sobie leżą ile tam chcemy , a jak nie to na patelnię ( cóż zrobić ) na gorący olej i smażymy po 5 - 7 minut z każdej strony.

W międzyczasie obieram szparagi obieraczką do jarzyn ( słyszałem, że zielonych się nie obiera , bo nie są włókniste  - niniejszym dementuję - też są włókniste więc obieram - tak od połowy w dół jedno pociągnięcie obieraczki do jarzyn na całym obwodzie ) 
W rzucam do dobrze osolonej gotującej wody i gotuję około 7 minut.
Obieranie około 10 szt szparagów i gotowanie zajmuje mi prawie tyle samo czasu co smażenie piersi kurczaka, więc oba komponenty są gotowe prawie równocześnie - wszystko się nam zgadza.

No i gotowe , uczta dla podniebienia, niebo w gębie - wspaniale się komponują szparagi z kurczakiem. No a może jeszcze jakieś winko do tego ? I wtedy uczta godna królów.

smacznego !!

1 komentarz:

Dusia pisze...

zdrowy obiadek:)