O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

czwartek, 11 grudnia 2014

Kurczak curry w warzywach.


No naszły mnie smaki na chińszczyznę, ale dodałem trochę Indii i wyszło bardzo dobre danie - nikt się nie spodziewał. NIKT, nawet ja sam. Historia jak zwykle u mnie obfitująca w niespodziewane sytuacje i improwizacje.

Zacznijmy od składników ( przepis na 3 osoby , a jeszcze zostało na dogryzkę :) :
  • 2 średnie piersi kurczaka, ( a gdzie teraz średnie dostaniesz ? wszędzie dopompowane nam max XXXXXL. Kup tyle żeby ci starczyło dla wszystkich 100g/osobę wersja minimalstyczna i 200 g/osobę = wypas wersja co jej nie zjecie=bedzie na jutro :)
  • 4 średnie cebule
  • czosnek - ile dusza zapragnie - dałem prawie całą główkę swojskiego- znaczy ze 3/4 chińskiego ? No może pół. , dokładnie liczac 6 ząbków swojniaka )
  • 1 zielona papryka
  • pomidor ( 1 duży, lub pomidory krojone  z puszki w razie emergency !!!   )
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka przyprawy garam masala
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 4 łyżeczki curry w proszku.
  • ryż basmati 3 torebki po 100g.

 Wziąłem przepis na kurczaka curry z fasolką szparagową, no i pojawił się pierwszy schodek - nie mam fasolki,ba , nie mam nic co przypominałoby fasolkę. WIEM - cebula uratowała mi d.....ę  niejeden raz (warzywo - jest warzywo), też się bałem jak Wy teraz, ale poszło. Piersi kurczaka skroiłem w kostkę i w rzuciłem na gorący olej.

Widzicie jakie szambo się zrobiło ? Co oni tam wstrzykują ?
Powinienem był to wylac,jeszcze raz oleju dodac i podsmażyc. Ale zabrałem się za krojenie cebuli w piórka, więc łzawiące oczy odwróciły moją uwagę od tego co dzieje się na patelni. W międzyczasie przemieszałem tego kurczaka na patelni, aż woda odparowała. Dolałem łyżkę oleju i podsmażyłem trochę.

Teraz kurczaka zdejmujemy z patelni.
Podsmażamy cebulę skrojoną w piórka dodajemy też posiekany drobno lub zmiażdżony czosnek.
3-4 minuty na średnim ogniu powinno w zupełności wystarczyc

Teraz dodajemy skrojoną w kostkę paprykę.
Zaraz potem dodałem również pomidora, ale istnieje opcja, żeby pomidora dodac na końcu na 2 minuty przed zakończeniem smażenia.
Dodajemy przyprawy = sól, pieprz ,cukier, garam masala i curry .Smażymy warzywa 2 minuty.

Możemy teraz nastawic ryż do gotowania- ja dodałem łyżeczkę curry - jest wtedy lekko żółty ( fajny kolorek)

Wlewamy szklankę wody i trzymamy jeszcze na ogniu z 5 minut aż całośc zgęstnieje.


O!  Właśnie tak !



Ryż już chyba gotowy ?
To wkładamy na talerz

Podano do stołu :)
Smacznego !!


  


2 komentarze:

posmakujto! pisze...

Niezwykle aromatyczne danie :)

badmin65 pisze...

Dziękuję, faktycznie już od patrzenia ślinka cieknie. A było naprawdę baardzo aromatyczne :)) polecam !