O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

środa, 19 listopada 2014

Makaron w sosie cebulowo-pomidorowym. PYCHA !


Albo jak kto woli w sosie pomidorowo-cebulowym.

Ulubione danie z dzieciństwa, zapomniane . Warto sobie było przypomniec , Oj warto. :)))))

SKŁADNIKI :
Makaron ( co za odkrycie )  100-150 g na osobę.
Pomidory w puszce, lepiej krojone niż całe. ( jesienno,zimowa wersja ) 1 szt., lub własny przecier pomidorowy.
koncentrat pomidorowy : 1, 2  łyżki ( do smaku, jak kto woli ), jak dużo sosu robimy to i 3-4.
cebula : 2 szt ( duże )
czosnek : 3 - 5 ząbków
sól, cukier do smaku.
śmietana jeśli ktoś lubi zabielic sos, dodaje łagodności smakowi , ja lubię wyraźniejsze smaki, więc mało śmietany ( 1-2 łyżki )
olej do smażenia cebuli.

SOS , nie,  nie wołam o pomoc sosik robimy :)



Obraną cebulę kroimy w drobną kostkę , rzucamy na patelnię dodajemy odrobinę oleju i smażymy aż się zeszkli.

Dodajemy posiekany, lub zmiażdżony czosnek i smażymy jeszcze chwilkę.



 Dodajemy pomidory z puszki ( ja najpierw je miksuję w Thermomixie ).
Dodajemy koncentrat pomidorowy  i gotujemy wszystko.
Doprawiamy solą , cukrem do smaku , cukier nie jest konieczny, tylko jak ktoś  lubi.
Ja po dodaniu cukru stwierdziłem, że to nie najlepszy pomysł i musiałem dodac  łyżkę koncentratu, żeby wrócił kwaskowy posmak sosu :)).



Po ok.10 minutach sos jest zredukowany do odpowiedniej gęstości i gotowy do podania. 
Teraz też jest moment , że można dodac śmietany jeśli ktoś lubi zabielic  sos, dodaje to łagodności smakowi .



 (Ja przed podaniem miksuję cały sos - wtedy nie ma śladu po cebuli  - sos robi się taki gęsty , "aksamitny"  :)  aż się uśmiecham na myśl o takim sosie )

Można też taki sos przetrzec na sitku jak ktoś nie ma gdzie
zmiksowac.


 Pozostało jedynie odsączyc z wody makaron , polac sosem , 
i podawac.
A co kto zrobi potem z sosem na talerzu, to jego sprawa :)
Ja mieszam makaron z sosem :))))))))))))))
Zresztą ,chyba zbyt wielu opcji nie ma :)))))))))))))

Gwarantuję - pyszne, proste danie.

SMACZNE GO






3 komentarze:

Kinga pisze...

Pyszności :)

Słodka pasja pisze...

Wygląda pysznie i niedrogo do zrobienia :)

badmin65 pisze...

Makaron 500 g = 1-3 zł
Pomidory w puszce = 2-3 zł
Przecier - nie wiem ,nie liczyłem.
Przepis za grosze :))