O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

środa, 19 listopada 2014

Jajecznica z brokułami.



Hm , obrazek chyba już wszystko powiedział ?

Składniki na jajecznicę ? Hm.
Może by tak jajka na początek ?
Załóżmy, że 3szt / osobę ( najlepiej od kurki zielononóżki kuropatwianej )
Sól, pieprz ewentualnie do smaku.
Masło jeśli jajecznica na maśle ( ta niezdrowa ), lub olej kokosowy jak ma byc zdrowsza :)

Na początek roztapiamy wybrany tłuszcz ( masło lub olej kokosowy, lub smalec jak kto woli )
Obsmażamy rozdrobione brokuły ( tak sobie pomyślałem , że można by je wcześniej z 5 minut na parze potrzymac , a tak były chrupiące, na wpół surowe. )

Następnie wbijamy jajka ( niektórzy miksują jajka przed smażeniem ) ja wbijam całe, delikatnie mieszając - pozwalamy aby białko się ścięło, a żółtka pozostały całe,  solimy oczywiście jajecznicę do smaku.

Gdy białka są całkowicie ścięte , pozwalamy aby żółtka rozlały się po patelni , mieszamy je z wszystkim co mamy na patelni i w zależności od upodobania ścinamy je w stopniu, który nam najbardziej odpowiada.

Ja lubię tak jak widac na załączonym obrazku.

Smacznego kolorowego śniadanka.

Brak komentarzy: