O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

środa, 9 kwietnia 2014

Grochówka II , prawie jak wojskowa.


NO , udała się wybornie, wybornie.
Od roku nie jadłem grochówki. Co to za zwyczaje ?

No to tak :
Duuuuużo grochu - lubię gęstą i lubię jak zostaje na jutro , ;)) a czasem na pojutrze :) Urobiłem się, ale niech będzie - 2 dnibez gotowania teraz mnie czeka :)

80 dag grochu ( wiem -dużo , ale to na gar 5-7 litrów bardzo gęstej zupy ) macie dużą rodzinę , hi,hi ?
0,7 kg żeberka trójkąty ( jak obrać z kości i tłuszczu zostanie 0,4 kg )
0,6 kg kiełbasy ( w zasadzie dowolna )
kawałek wędzonej kości ze schabu
0,3 kg boczku wędzonego
2 duże cebule
1 duża marchew
1 duży seler
1 duża pietruszka
2-3-5 ziemniaków , jak kto woli.
1-1,5 łyżki soli
1-2 łyżek pieprzu mielonego
2 łyżki majeranku
2 kostki rosołowe
liście laurowe ( 5-6 szt)
ziele angielskie ,niech będzie , że 10 szt, możan więcej lub mniej.

1. Dzień wcześniej namaczamy groch.
    kilka razy zmianiamy wodę.












2. Ostatecznie zalewamy świeżą wodą , wkładamy wędzoną kość i boczek i gotujemy do miękkości grochu.










3.  Żeberka gotuję oddzielnie , a po ugotowaniu ok,      40 minut oddzielam mięso od kości , kroję w             kostkę i .............










4. ...... i razem z innymi mięsami gotowanymi z            grochem kroję w kostkę i podsmażam.


5. Właśnie mówiłem , podsmażam.Kiełbasę wrzuciłem razem z boczkiem do grochu. ale to było za wcześnie , rozgotowała się na nic.
Polecam podsmażyć surową i dopiero później dodać  do zupy.
6. Na pozostałym tłuszczu podsmażam cebulkę.












7.Po wyjęciu z zupy mięs ( punkt 4 )
   szatkuję warzywa na grubej tarce i wrzucam do        garnka , dodaję też kostki rosołowe, podsmażoną    cebulę  i gotuję 20 minut.










 8. Teraz można blenderem rozdrobnić groch i warzywa.

 9. Oraz dodać podsmażone mięsa.
 10. Jak również ziemniaczki pokrojone w kostkę.
       Można teraz posolić.
 11. Po ugotaniu ziemniaków ( ok 15 minut )
       dodaję resztę przypraw.
 12. Mieszam wszystko. Chwilkę zagęszczam
       lubię gęstą grochówkę.

 13.  TADAM !!!!!!!!!!!!!!!

smacznego.



Brak komentarzy: