O mnie

Moje zdjęcie
kuchnia i fotografia razem ? Zostawić czy rozdzielić ?

środa, 30 maja 2012

Szparagi z jajkiem. Szybki obiadek.


Pomysł zaczerpnięty od Ewy : http://evita0007.blogspot.com/2012/05/biae-szparagi-z-jajem-sadzonym.html
z lekką modyfikacją ilościowo/jakościową..

Ostatnio jakoś mi popadło samemu przygotować sobie coś do zjedzenia po przyjeździe z pracy, a że głodny jak wilk , to takie przygotowanie nie może trwać i trwać, bo przecież w międzyczasie wyjadłbym całą lodówkę. Posiłek musi więc być błyskawiczny ( nie , nie z torebki ).

Czas przygotowania : u mnie 10 minut. = obieranie szparagów 2-3 minuty + gotowanie 7 minut, razem 10 minut - i tyle czasu też smażyłem jajka.

Skład : Szparagi ( kto ile zje tyle se da )
            Jajka   2 szt.  ( no dobra usmażyłem 4 , zjadłem 3, jedno jajko i 3 szparagi odstąpiłem piranii )
            sól , cukier
            koperek , siekany lub całe gałązki.
            pomidor - plasterki , lub całe miniaturowe/czereśniowe.

Przygotowanie : Do gotującej wody dodałem łyżeczkę soli i łyżeczkę cukru  , wrzuciłem szparagi,                    
                         gotowałem 7 minut.
                         W międzyczasie na rostopione masło "rzuciłem" jajka.( posoliłem gruboziarnistą solą )
                         2 z jajek smażyłem z obu stron a 2 tylko z jednej- pozwalając żeby żółtko nie było              
                         usmażone "na śmierć" , tylko żeby później można je było rozlać na tależu - takie wolę.
                         Pomidory jak kto woli całe ( małe ), lub plasterki.

Podajemy tak jak na załączonym obrazku , ponieważ ostatnio wpadłem w nastrój wiosenno-odchudzający , zrezygnowałem z ziemniaków i to był cały posiłek , zresztą z ziemniakmi nie byłoby możliwe przygotowanie obiadu w 10 minut. Po takim posiłku czujemy się lekko jak balonik z helem.
No do balonika to mi niewiele brakuje , dlatego te małe akcenty dietetyczno/bezziemniakowe.

Smacznego ludzie , smacznego - bo jest do czego !!

2 komentarze:

Kasia pisze...

oczywiście: absolutnie NIE ROZDZIELAC!!! :) Smakowite połączenie,jak dla mnie również. Serdeczne pozdrowienia! :)

badmin65 pisze...

Dziękuję Kasiu, pozdrawiam wzajemnie :)